Instagram anunță testarea reclamelor de tip „unskippable”
Instagram a confirmat zvonurile conform cărora testează afișarea de reclame la care nu poți da skip, după ce capturi de ecran ale acestei funcții au început să circule pe rețelele de socializare. Aceste noi „pauze publicitare” vor afișa o numărătoare inversă care îi împiedică pe utilizatori să poată naviga prin mai mult conținut din aplicație până când nu vizualizează reclama, potrivit textului informativ afișat în aplicația Instagram.
Această schimbare ar face ca rețeaua de socializare să semene mai mult cu versiunea gratuită de YouTube, care îi obligă pe utilizatori să vadă reclame înainte și în timpul vizionării videoclipurilor. Are sens ca și Instagram să ia în considerare această opțiune, dat fiind faptul că, de-a lungul anilor, a evoluat la rândul său pentru a deveni mai degrabă o rețea pentru distribuirea video-urilor, prin intermediul unor funcții precum Stories și Reels, decât un loc în care se pot posta doar fotografii statice.
Întotdeauna testăm formate care pot aduce valoare advertiserilor. Pe măsură ce testăm și învățăm, vom furniza actualizări în cazul în care acest test va duce la schimbări formale ale produsului.
Declarația unui purtător de cuvânt al companiei Meta.
Noua funcție de „pauză publicitară” a fost observată inițial de către utilizatorul aplicației Instagram Dan Levy, care a postat o captură de ecran a testului pe contul său de pe X. Aplicația l-a împiedicat pe Levy să treacă peste reclamă atunci când aceasta a apărut, a spus el – ceea ce i s-a părut o „mișcare nebună”.
O postare ulterioară pe Reddit a clarificat faptul că, dacă dai click pe iconița de informații de lângă pauza publicitară pentru a afla mai multe, vei vedea un mesaj care spune: „Vedeți o pauză publicitară. Pauzele publicitare sunt un nou mod de a vedea reclame pe Instagram. Uneori, este posibil să fie nevoie să vezi o reclamă înainte de a continua să navighezi”.
După cum era de așteptat, majoritatea reacțiilor au fost negative. Unele persoane au amenințat că își vor închide contul de Instagram dacă vor da de astfel de „pauze publicitare”, în timp ce alții au spus că nu vor mai folosi aplicația deloc. În plus, unii s-au întrebat dacă această decizie a fost determinată de nevoia de a crește engagementul pentru reclame, în detrimentul experienței consumatorilor.
Instagram a refuzat să precizeze unde în aplicație sunt afișate reclamele și dacă compania testează această funcție la nivel global. Totuși, screenshoturile arată că întreruperile publicitare apar în feed-ul aplicației în timp ce se vizionează postări video. Nu se știe în acest moment dacă creatorii de pe Instagram vor avea vreun control asupra apariției acestor reclame.
Deocamdată, funcția este doar un test, dar arată în ce măsură sunt dispuși cei de la Meta să testeze experiența de bază a utilizatorilor aplicației în favoarea creșterii veniturilor din reclame.