Cum am generat peste 100.000 euro pentru un brand românesc din nișa de beauty în mai puțin de 8 zile?
În acest studiu de caz, abordăm o campanie tematică care poate fi reprodusă în perioade cheie precum ar fi anumite sărbători, aniversări ale brandului sau perioade de reduceri limitate. Strategiile aplicate sunt valabile nu doar în nișa de beauty, ci pot fi adaptate la diverse tipuri de magazine online sau chiar prestări de servicii.

Obiectivul campaniei a fost generarea de vânzări pe o perioadă de 8 zile de promoții. Haide să vedem abordarea noastră.
Ai nevoie de Servicii complete de promovare online pentru afacerea ta? Te invităm la o discuție!

Strategie și implementare
Am avut la dispoziție un buget de aproximativ 16.000 lei pentru campaniile de Ads. Bugetul a fost împărțit pe trei platforme, și anume Meta, Google și TikTok. Pe lângă campaniile de Ads, am integrat și campanii de Email marketing, folosind o abordare de tip 360 (multichannel).
Înainte de începerea promoțiilor, am avut o perioadă de 1-2 zile de teasing. Pentru aceasta, ne-am folosit de un anunț de tip video pe platforma Meta, prin care anunțam începerea în curând a reducerilor. În același timp, am trimis și primul mail către baza de date a business-ului cu mesajul „Pregătește-ți coșul”. Perioada de teasing are ca scop creșterea awareness-ului și informarea în avans a utilizatorilor pentru a ne asigura că ajungem la un număr cât mai mare de clienți.
Odată cu începerea promoțiilor, am trimis și cel de-al doilea mail pentru a anunța începutul campaniei de reducere. Mail-ul a avut o rată de deschidere de 74%. În paralel, am dat startul campaniilor de Ads pe Meta, Google și TikTok.
Pentru Meta, ne-am folosit atât de catalogul de produse, cât și de materiale grafice și video special create pentru această campanie. Am creat o campanie de tip Advantage + Shopping cu anunț de tip Carousel și o altă campanie cu anunțuri de tip Single image/video, cu 2 Ad set-uri diferite. Unul din acestea a avut targetare pe o audiență rece, iar celălalt de remarketing, cu multiple audiențe, inclusiv de tip engagement pentru a include persoanele care au vizualizat video-ul folosit în campania de teasing.
În partea de Google, am creat o campanie de tip Performance Max cu cât mai multe tipuri de audiențe la nivel de targetare în funcție de semnale (Signals). Acestea au fost audiențe de remarketing, audiențe de tip In-market, Affinity, audiențe bazate pe Search Themes. În ceea ce privește Search Themes, am creat 2 Asset groups pentru a acoperi o gamă cât mai largă de semnale. Unul a fost bazat pe Search Themes ce a inclus cele mai căutate produse/tipuri de produse, iar celălalt pe Search Themes ce a inclus cele mai populare branduri care au intrat în promoție. În plus, pentru o performanță cât mai bună a campaniei, am adaptat și anunturile din campania de tip Brand Protect pentru această perioadă. De asemenea, am apelat și la extensia de tip Promotion disponibilă în Google Ads. Doar din această extensie au fost generate 467.82 comenzi, în valoare de 130,838.52 lei, la un ROAS de 35.82.
Pentru campaniile de Email Marketing, am mai trimis alte 2 mail-uri, unul la mijlocul perioadei de reduceri și unul în dimineața ultimei zile de promoții. Ambele au avut o rată de deschidere foarte bună datorită accentuării elementelor de scarcity și urgency folosite atât în partea de Subject și Preview, cât și în interiorul mail-ului.
Rezultate și costuri
Bugetul a fost cheltuit astfel:
- Meta Ads: 6.970 lei
- Google Ads: 8.313 lei
- TikTok: 1.090 lei
Campaniile de Ads au generat un număr total de peste 1500 de comenzi în valoare de 441.168 lei:
- Google Ads: 849 comenzi
- Meta Ads : 554 comenzi
- TikTok Ads: 121 comenzi
Valoare comenzi:
- Google Ads: 238.849 lei
- Meta Ads: 158.059 lei
- TikTok Ads: 44.260 lei
Cost per vânzare:
- Google Ads: 9.78 lei
- Meta Ads: 12.58 lei
- TikTok Ads: 9 lei
Am obținut un ROAS de 28,73 în Google Ads, 22,68 în Meta Ads și 40,60 în TikTok Ads.
Concluzii
Succesul unei campanii promoționale include obligatoriu anumiți factori. Primul din aceștia este oferta, reducerile propriu-zise. Fără o ofertă atractivă pentru public, rezultatele nu vor fi satisfăcătoare. Rezumă-te mai bine la perioade mai scurte și mai rare, dar cu reduceri semnificative, decât promoții constante cu oferte deloc atractive care nu fac decât să scadă interesul publicului pe termen lung.
Odată ce ai niște promoții atractive, ai nevoie și de al doilea factor esențial: promovarea strategică. Dacă îți dorești să obții cât mai multe conversii din bugetul tău, ai nevoie de o strategie adaptată brandului tău și de o abordare de tip multichannel pentru a maximiza performanțele campaniei tale.
Dorești rezultate similare din campaniile tale de promovare? Programează o discuție cu Pixer Agency – Agenție de Digital Marketing.
Despre Pixer Agency
Echipa noastră oferă servicii complete de marketing digital pentru promovarea companiei tale în mediul online, cu accent pe calitate, rezultate concrete, soluții personalizate și metode testate. Îți optimizăm bugetul de marketing pentru cel mai bun raport rezultate/costuri în campanii de Facebook Ads, Google Ads sau TikTok Ads.
Vrei să obții și tu astfel de rezultate? Vino la o discuție cu echipa Pixer Agency și hai să vedem care sunt cele mai bune variante de promovare online pentru business-ul tău!