Black Friday la frumusețe: Leads de 400.000 EUR

Black Friday este cu siguranță una dintre cele mai profitabile perioade pentru o mulțime de afaceri. Cei care comercializează produse sau cei care oferă servicii în diverse domenii pot profita de acest eveniment pentru a-și crește semnificativ vânzările.
Totuși, perioada de Black Friday este și una dintre cele mai aglomerate din an, din punct de vedere al reclamelor, ofertelor și prezenței brandurilor în mediul online. Cum poate să iasă o afacere în evidență în acest caz?
În această perioadă, am prezentat câteva studii de caz cu rezultate obținute de Black Friday pentru clienți din diverse domenii de activitate și strategiile care au funcționat în cazul fiecăruia dintre ei.
De această dată, discutăm despre o campanie promoțională pentru o clinică renumită în domeniul medicinei estetice și serviciilor de înfrumusețare. Obiectivul principal al campaniei a fost să adunăm peste 2500 de lead-uri cu potențial de a realiza o programare pentru una dintre procedurile prezentate în ofertă.
Ai nevoie de Servicii complete de promovare online pentru afacerea ta? Te invităm la o discuție!
Strategia și implementarea campaniei
Bugetul disponibil pentru promovare a fost de 117.000 RON. Am împărțit bugetul pe mai multe platforme pentru a ajunge la cât mai mulți potențiali clienți. Am creat campanii de Meta Ads, TikTok Ads, Google Ads. În plus, ne-am folosit și de campanii de Email Marketing, SMS și Whatsapp.
Având la dispoziție un buget considerabil și dorind să maximizăm rezultate obținute în această perioadă, am avut o abordare complexă a campaniei. Am decis desfășurarea campaniei în 4 etape:
- Perioadă de Teasing – 5 zile
- Early access – 2 zile
- Reveal către public – 5 zile
- Prelungire campanie – 20 de zile
În perioada de teasing, am colectat datele potențialilor clienți, oferindu-le beneficiul de a avea acces prioritar la oferte, înainte de startul oficial al promoțiilor de Black Friday. În această etapă, am depășit targetul de lead-uri, ajungând la un total de 2284 de lead-uri, față de 1000 care a fost targetul inițial.
Am creat un Landing page unde am colectat datele utilizatorilor (nume, prenume, adresă de mail, telefon) care au fost sincronizate între ele ca și contact în CRM propriu Lead Connector (Descarcă ghidul gratuit Arta generării de leads.).
În următoarea etapă, persoanele înscrie în faza de teasing au primit acces mai devreme la ofertele de Black Friday. Acestea au avut la dispoziție 2 zile pentru a-și folosi avantajul de acces prioritar la locuri limitate. Astfel, am introdus și un element de scarcity.
Am creat un Landing page și în această etapă, disponibil doar pentru persoanele care s-au înscris în etapa de teasing și care le-a fost transmis prin campaniile de Email, SMS și WhatsApp. Aici le-au fost dezvăluite detaliile promoției și au avut posibilitatea de a completa formularul pentru efectuarea unei programări.
După încheierea perioadei de Early access, ofertele promoționale au fost prezentate publicului, atât audiențelor reci, cât și audiențelor calde. Am creat campanii de Meta Ads, Google Ads, dar și Email, SMS și WhatsApp. În această perioadă de reveal, am obținut alte 1653 de lead-uri.
În continuare, am decis prelungirea campaniei de Black Friday într-o nouă etapă până la finalul lunii Noiembrie. Astfel, potențialii pacienți care nu au reușit să se înscrie pentru o programare au putut beneficia de oferte pentru o perioadă prelungită.
În ceea ce privește partea de Email marketing, SMS și WhatsApp, în etapa de teasing am creat un mail de confirmare pentru înscriere. În prima zi a etapei de Early Access, cei înscriși au fost notificați în legătură cu începerea promoției prin email și WhatsApp la orele 8:00, respectiv 9:30. În cea de-a doua zi, au primit un mail de reminder la ora 12:00 pentru a accesa ofertele înainte de a fi prezentate publicului larg. În plus, le-am trimis și un SMS la ora 19:00 pentru a pune accentul pe faptul că sunt ultimele ore în care au acces prioritar la oferte și a accentua senzația de urgency.
În etapa de reveal, atât cei înscriși în lista de Black Friday, cât și contactele din CRM și din baza de date a clinicii, au fost notificați de începerea ofertelor prin email și WhatsApp, la orele 8:00, respectiv 9:30. În a doua zi de Black Friday, aceștia au primit un nou mail pentru a le reaminti de ofertele active. Iar în ultima zi a perioadei promoționale, utilizatorii au primit un mail prin care au fost anunțați de ultimele locuri disponibile pentru a accentua senzația de urgency și scarcity.
Odată cu prelungirea campaniei de reduceri, utilizatorii au fost notificați în prima zi prin email și WhatsApp că perioada promoțională va continua. Ulterior, le-am trimis alte 2 mail-uri la distanță de 5 zile și 9 zile pentru a le reaminti că promoțiile mai sunt valabile până la finalul lunii. Ultimul mail a fost trimis cu 2 zile înainte de încheierea campaniei, cu accent pe timpul limitat rămas pentru a profita de reduceri.
Rezultate și costuri
Bugetul a fost cheltuit astfel:
- Google Ads: 36.315 RON
- Meta Ads: 76.454 RON
- TikTok Ads: 509 RON
Campania s-a finalizat cu peste 1000 de persoane programate în clinică. Costul per lead a fost unul excepțional de bun, dat fiind prețul serviciilor oferite: 29 RON / lead.
Valoarea totală a lead-urilor obținute a fost de 2.000.000 RON (aprox. 400.000 EUR).
Concluzii
Black Friday este una dintre cele mai potrivite perioade pentru a-ți crește vânzările dacă ai un magazin online sau oferi servicii în diverse domenii. Dar, pentru a obține rezultate satisfăcătoare sau care să-ți depășească așteptările, ai nevoie de o strategie bine pregătită în prealabil. Campaniile bine realizate te vor ajuta să ieși în evidență în aglomerația de reclame online specifică perioadei și să ajungi la clientul tău ideal.
Dorești rezultate similare din campaniile tale de promovare? Programează o discuție cu Pixer Agency – Agenție de Digital Marketing.
Despre Pixer Agency
Echipa noastră oferă servicii complete de marketing digital pentru promovarea companiei tale în mediul online, cu accent pe calitate, rezultate concrete, soluții personalizate și metode testate. Îți optimizăm bugetul de marketing pentru cel mai bun raport rezultate/costuri în campanii de Facebook Ads, Google Ads sau TikTok Ads.
Vrei să obții și tu astfel de rezultate? Vino la o discuție cu echipa Pixer Agency și hai să vedem care sunt cele mai bune variante de promovare online pentru business-ul tău!