Agenție de marketing specializată pe lead generation.

   0720 542 941   [email protected]

3 moduri în care alegerile afectează costurile reclamelor plătite

Impactul alegerilor asupra costurilor de publicitate: Ce trebuie să știe advertiserii

Alegerile sunt o perioadă critică atât pentru candidații politici, cât și pentru cei care doresc să își promoveze afacerea în mediul online. Pe măsură ce campaniile se înmulțesc, partidele politice și brandurile concurează pentru spațiul publicitar digital. Acest lucru poate duce la creșterea semnificativă a costului reclamelor online. 

Haide să analizăm puțin modul în care alegerile afectează costurile reclamelor, provocările cu care se confruntă advertiserii în această perioadă și câteva bune practici pentru a ajuta companiile să se adapteze acestui context.

Impactul alegerilor asupra costurilor de publicitate

  1. Cerere crescută de spațiu publicitar

În timpul perioadelor electorale, campaniile politice investesc bugete masive în publicitatea online, în special în săptămânile dinaintea alegerilor. Platforme precum Facebook, Google și YouTube înregistrează o creștere bruscă a concurenței în domeniul publicității. Această creștere a cererii pentru un spațiu publicitar limitat duce, de obicei, la creșterea Cost-Per-Click (CPC) și Cost-Per-Mille (CPM), ceea ce înseamnă că firmele trebuie să plătească mai mult pentru a menține același nivel de vizibilitate.

  1. Saturarea audienței și oboseala publicitară (ad fatigue)

Odată ce campaniile politice invadează cu reclame rețelele sociale, motoarele de căutare și platformele video, utilizatorii sunt expuși la un volum mai mare de conținut publicitar. Acest lucru poate duce la oboseala audienței, în care utilizatorii devin plictisiți sau chiar enervați de excesul de reclame. Pentru companii, acest fenomen poate duce la o scădere a interacțiunii și la dificultăți mai mari în a ieși în evidență printre agitația politică.

  1. Schimbarea comportamentului publicului țintă 

Alegerile predomină de multe ori în materie de consum media, astfel că utilizatorii petrec mai mult timp urmărind știri și conținut politic. Este posibil ca brandurile să întâmpine dificultăți în a capta atenția utilizatorilor, deoarece conținutul nepolitic devine secundar. În plus, platformele pot prioritiza conținutul politic în algoritmii lor în această perioadă, reducând și mai mult reach-ul organic pentru companii.

3 provocări întâmpinate de advertiseri

  1. Limite de buget

Afacerile cu bugete de publicitate mai mici pot avea dificultăți în a concura împotriva campaniilor politice care dispun de fonduri semnificative pentru a licita mai mult pentru plasarea reclamelor premium. Acest lucru poate duce la scăderea performanțelor reclamelor în cazul în care firmele nu își pot permite prețurile crescute în această perioadă de concurență ridicată.

  1. Restricții privind politicile reclamelor 

Platformele digitale implementează în general politici publicitare mai stricte în preajma alegerilor pentru a combate dezinformarea sau manipularea, ceea ce poate afecta involuntar advertiserii care nu fac politică. Facebook și Google, de exemplu, pot impune restricții cu privire la targetarea anunțurilor sau pot aproba ad-urile mai lent în timpul alegerilor, provocând întârzieri în lansarea campaniilor.

  1. Sincronizarea și tendințele sezoniere

Pentru multe branduri, în special cele din sectorul de retail, perioada alegerilor poate coincide cu principalele perioade de vânzări, cum ar fi Black Friday sau promoțiile de sărbători. Echilibrarea creșterilor de costuri determinate de alegeri cu nevoile campaniilor sezoniere poate fi o provocare pentru marketerii care trebuie să aloce cheltuielile de publicitate în mod strategic.

Recomandări pentru advertiseri în timpul perioadelor electorale

  1. Planifică în avans și alocă bugete din timp 

Cheia pentru diminuarea impactului concurenței generate de alegeri este planificarea în avans. Alocă bugete mai mari pentru reclame înainte de perioada electorală. Pregătirea campaniilor din timp te poate ajuta să obții costuri mai mici înainte ca nivelul concurenței să atingă cote maxime.

  1. Diversifică platformele pentru Ads 

În timp ce Facebook, Google și YouTube sunt platformele preferate pentru campaniile politice, ia în considerare alocarea bugetului pe platforme mai puțin saturate, precum LinkedIn, TikTok sau Pinterest. Aceste platforme pot oferi opțiuni mai convenabile pentru a ajunge la publicul țintă fără a concura în mod direct cu reclamele politice.

  1. Profită de retargeting 

Pentru a profita la maximum de cheltuielile pentru publicitate, concentrează-te pe retargetarea utilizatorilor care au interacționat anterior cu brandul. Retargeting-ul tinde să aibă un CPC mai mic, iar ratele de conversie sunt, în general, mai mari, deoarece acești utilizatori și-au arătat deja interesul pentru brandul sau produsele promovate.

  1. Monitorizează și adaptează în timp real 

Perioadele electorale pot determina schimbări rapide în performanța reclamelor. De aceea, este important să monitorizezi continuu campaniile. Utilizează testări A/B, analizează ce reclame generează cel mai bun ROI și ajustează în timp real strategia de licitare sau targetarea audienței pentru a-ți optimiza bugetul.

  1. Îmbunătățește relevanța ad-urilor prin targetare pe baza datelor 

În contextul creșterii concurenței pentru atenție, este necesară crearea unor ad-uri foarte bine targetate. Folosește informațiile obținute din analiza datelor pentru a te asigura că reclamele tale rezonează cu publicul țintă. Creează mesaje adaptate clientului tău ideal, punând accentul pe propunerea de valoare unică a produsului sau serviciului tău într-un mod care să îl diferențieze de mediul electoral aglomerat.

Concluzie

Nu putem nega faptul că alegerile aduc provocări pentru advertiseri – costuri mai mari, concurență intensă sau saturarea audienței. Totuși, aceste perioade pot aduce și oportunități pentru cei care planifică strategic.

Prin anticiparea schimbărilor în dinamica publicității și prin adaptarea modului de abordare, poți gestiona în mod eficient campaniile în această perioadă foarte solicitantă. Indiferent de recomandările pe care le aplici, cel mai important este să rămâi proactiv și pregătit pentru a trece cu bine de perioada alegerilor.