10 idei de strategii pentru Google Ads pe care le poți încerca pe conturile tale
Advertiserii și agențiile PPC trebuie să aibă o abordare strategică a gestionării campaniilor pentru a se menține înaintea concurenței.
Există numeroase recomandări utile pentru a te ajuta să creezi reclame mai bine direcționate, să gestionezi eficient bugetul de marketing și să rulezi campanii e-commerce și B2B mai de succes.
Haide să vedem 10 tactici cheie împărtășite de experți PPC pentru optimizarea campaniilor Google Ads, indiferent dacă gestionezi conturi mari de e-commerce sau campanii B2B cu volum redus:
1. Separă cuvintele cheie cu potrivire amplă de cele cu potrivire exactă și de expresie
Păstrează cuvintele cheie cu potrivire amplă în campanii separate de cele cu potrivire exactă și de expresie pentru a implementa strategii de licitație variate și pentru a stabili obiective mai ambițioase pentru potrivirea amplă. Această metodă oferă flexibilitate în gestionarea campaniilor Google Ads și a licitațiilor.
cuvintele cheie cu potrivire amplă, care au o acoperire mai mare, au nevoie de o licitație inteligentă, în timp ce cuvintele cheie cu potrivire exactă și de expresie pot beneficia de pe urma unor strategii diferite. Separarea acestora permite o urmărire mai ușoară a performanței, deoarece tipurile de potrivire produc adesea rezultate diferite.
De asemenea, ajută la gestionarea bugetului, împiedicând monopolizarea acestuia de către cuvintele cheie cu potrivire amplă, și simplifică gestionarea cuvintelor-cheie negative, permițând o abordare concentrată pe potrivirea exactă și a expresiei.
Această strategie optimizează în cele din urmă performanța campaniei și duce la cheltuieli mai inteligente și la rezultate mai eficiente.
2. Folosește segmente personalizate pentru atragerea concurenței
Profită de segmentările personalizate pentru a viza utilizatorii care au vizitat site-urile web ale competitorilor sau le-au utilizat aplicațiile. Poți adăuga numele competitorilor tăi la lista de termeni de căutare sau poți introduce URL-ul site-ului lor în Google Ads. Acest lucru îți permite să retargetezi persoanele care au vizitat site-uri similare în timp ce navighează pe rețeaua de display Google, YouTube sau Discover.
Această strategie vizează în mod eficient clienții actuali ai concurenței sau audiențe similare și poate fi utilizată și pentru aplicații, dacă competitorul tău are una.
3. Folosește-te de rapoartele Microsoft Advertising privind termenii de căutare
Microsoft furnizează deseori date mai detaliate privind termenii de căutare, așa că profită de aceste rapoarte pentru a găsi cuvinte cheie pe care să le adaugi sau să le excluzi din campaniile Google Ads și aplică ceea ce ai aflat la campaniile tale Google Ads.
De exemplu, o campanie reprodusă pe ambele platforme a arătat că Microsoft Ads a avut 10 conversii, fiecare legată de termeni de căutare diferiți, fără ca vreuna să intre în categoria „altele”. În schimb, Google Ads a arătat 32 de conversii, dar un singur termen de căutare identificat, restul fiind clasificate ca „altele”.
Așadar, folosește Microsoft Ads pentru a găsi cuvinte-cheie, decide dacă să le adaugi sau să le excluzi și aplică aceste informații și la Google Ads.
4. Investește în materiale video pentru campaniile tale de reclame
Google pune accentul pe importanța materialelor de tip video în noile tipuri de campanii, cum ar fi Performance Max și Demand Gen. Pentru Performance Max, trebuie să încarci tu un video. Dacă nu o faci, Google va crea unul pentru tine, iar acesta poate părea neprofesional.
În cel mai rău caz, încarcă un videoclip existent de pe canalul tău de YouTube. Ulterior, investește în crearea de resurse video valoroase pentru campaniile tale.
Fie că lucrezi cu un freelancer sau angajezi un designer, poți simplifica procesul cu ajutorul template-urilor. Pentru e-commerce, poți afișa produsele pe ecran împreună cu detaliile acestora; pentru generarea de lead-uri, poți folosi videoclipuri de tip testimoniale.
În orice caz, materialele video sunt extrem de importante pentru viitor, așa că asigură-te că ai materiale video calitative în contul tău.
5. Adoptă strategii inițiale de licitare mai agresive
Adoptă strategii inițiale de licitare mai agresive:
Pornește campaniile Google Ads cu strategii de licitație agresive pentru a accelera faza de învățare. Printre opțiunile propuse aici se numără:
- Maximizarea conversiilor
- Maximizarea valorii conversiei
- Stabilirea unui target ROAS scăzut
- Utilizarea unui CPC manual sau îmbunătățit
- Maximizarea clicurilor
Odată ce campaniile tale prind viteză și ies din faza de învățare, fă trecerea către strategii mai eficiente precum target ROAS sau target CPA pentru a menține performanța optimă.
6. Implementează un buget flexibil
Planifică-ți bugetul anual astfel încât să permită ajustări bazate pe fluctuațiile cererii de pe piață. Mărește bugetul în timpul perioadelor cu cerere mare și redu-l atunci când cererea scade, pentru a evita limitările unui buget lunar fix.
Această abordare este benefică în special pentru e-commerce, unde comportamentul consumatorilor poate fi imprevizibil. De exemplu, dacă termenele lungi de livrare determină o creștere a cumpărăturilor în noiembrie, alocarea unui buget mai mare în această perioadă îți va permite să profiți de această creștere, în loc să rezervi fonduri pentru decembrie, când cererea s-ar putea să scadă.
Adaptarea bugetului ca răspuns la tendințele pieței îmbunătățește eficiența campaniei, în special în timpul variațiilor sezoniere.
7. Segmentează campaniile după Ad Schedule pentru o performanță B2B mai bună
În publicitatea B2B, performanța poate varia semnificativ între orele de birou din timpul săptămânii și cele din afara programului (cum ar fi weekendurile, diminețile și serile).
Pentru a profita la maximum de aceste diferențe, creează campanii separate pentru orele din afara programului, cu o targetare mai agresivă. Acest lucru îți permite să aloci bugetul mai inteligent și să stabilești obiective specifice în funcție de timp. De exemplu, optimizează campaniile pentru apeluri telefonice în timpul săptămânii, când personalul este disponibil pentru a răspunde, dar redu-le în timpul weekend-urilor.
Ajustarea obiectivelor în funcție de programul anunțurilor poate îmbunătăți considerabil eficiența campaniilor B2B.
8. Optimizează campaniile de generare de leaduri prin integrarea cu CRM
Pentru a genera un număr mai mare de lead-uri calificate, integrează CRM propriu cu campaniile Google Ads pentru a targeta etapele inițiale ale pâlniei de lead-uri. Această metodă este eficientă în special atunci când testezi cuvinte cheie cu potrivire amplă, pentru că îți extinde campania la o varietate mai mare de termeni de căutare.
În cadrul Pixer Agency, noi folosim Lead Connector pentru integrarea cu campaniile de Ads.
Prin concentrarea pe lead-urile din partea de jos a pâlniei, potrivirea amplă poate deveni mai viabilă pentru generarea de lead-uri. De asemenea, este esențială pentru utilizarea eficientă a Performance Max; fără integrarea CRM, riști să obții lead-uri de calitate scăzută, cum ar fi boții.
Asigură-te că CRM-ul funcționează corect, fie prin monitorizarea zilnică a acestuia, fie prin crearea unui script, deoarece orice problemă poate avea un impact negativ asupra campaniei tale. În plus, Google lansează în acest an un data manager, care va simplifica integrarea CRM și va îmbunătăți eforturile de lead gen.
9. Aplică excluderea datelor și a ajustările sezoniere
Pentru a preveni modificarea algoritmilor de licitare din cauza unor erori precum căderea site-ului, folosește excluderile datelor. Dacă conversiile scad în mod neașteptat, raportează acest lucru la Google pentru a evita supraofertarea sau gestionarea greșită a campaniei.
În plus, în calitate de specialist, probabil că înțelegi mai bine tendințele viitoare decât algoritmul. Înainte de o perioadă de vânzări, folosește ajustările sezoniere pentru a informa platforma dacă te aștepți ca ratele de conversie să crească, ajutând sistemul să ajusteze ofertele mai eficient în acea perioadă.
10. Nu neglija SEO pentru succesul PPC
Eforturile SEO sunt în continuare indispensabile pentru succesul PPC, deoarece acestea influențează scorurile de calitate și oferă semnale importante pentru crearea și targetarea anunțurilor Google bazate pe AI.
Colaborează cu echipa de SEO pentru a te asigura că metadatele și textul de pe site sunt aliniate cu cuvintele cheie pe care vrei să le targetezi în reclamele tale Google. Acest lucru te poate ajuta să obții mai multă vizibilitate pentru materialele tale care altfel ar putea fi trecute cu vederea.
Pentru optimizarea datelor despre produse, ar trebui incluse chiar și elemente opționale precum GTIN (Global Trade Item Number), cu contribuția SEO pentru a te asigura că feed-ul este optimizat cu cuvintele cheie potrivite.
Publicitatea plătită are o mulțime de avantaje pentru orice tip de business, dar este extrem de important ca aceasta să fie făcută conform unei strategii de marketing adaptate nevoilor afacerii tale. În plus, e esențial să fii la curent cu schimbările constante ale platformelor Google, Meta sau TikTok pentru a te asigura că nu îți sunt afectate campaniile sau pentru a le optimiza conform modificărilor.
Ai o afacere și vrei rezultate mai bune, dar fără să ai grija acestor aspecte? Pixer Agency îți pune la dispoziție servicii complete de promovare online pentru business-ul tău, de la strategia personalizată de marketing și optimizarea bugetului, la implementarea campaniilor Google Ads.
Lasă-ne un mesaj și haide să vedem cum îți putem fi de folos!