Agenție de marketing specializată pe lead generation.

   0720 542 941   [email protected]

BlogGoogle AdsNoutățiGoogle Consent v2: Ce înseamnă pentru marketerii din UE?

Google Consent v2: Ce înseamnă pentru marketerii din UE?

Google Consent Mode v2 este un subiect  în trending în acest moment, după ce Google a anunțat că, pentru a se conforma cu Legea privind piețele digitale (DMA), vor actualiza modul în care colectează și împărtășesc consimțământul utilizatorilor în cadrul produselor lor.

Am văzut mulți oameni vorbind despre acest subiect pe LinkedIn & Facebook, ceea ce pare să ridice confuzii în legătură cu ceea ce înseamnă această schimbare și ce acțiuni trebuiesc întreprinse pentru a asigura că toate campaniile și performanța Google Ads nu sunt afectate.

În acest articol vom detalia cele mai frecvente întrebări pe care le-am primit până acum de la clienții Pixer Agency, precum și pașii următori pentru situația și afacerea dvs.

Ce este Google Consent Mode și de ce există acum o versiune 2?

Google Consent Mode este o modalitate suplimentară de a ajuta la transmiterea alegerilor de consimțământ ale vizitatorilor site-ului dvs către produsele și serviciile Google.

Consent Mode este creat pentru a funcționa împreună cu platforma ta de gestionare a consimțământului (CMP), care afișează banner-ul cookie-urilor și înregistrează alegerile de consimțământ ale utilizatorilor.

Funcționează prin obținerea stării de consimțământ pe baza alegerii unui utilizator și comunicarea acestei alegeri către produsele Google, cum ar fi Google Analytics, Google Tag Manager, Google Ads, Floodlight și Conversion Linker.

* Cu toate acestea, în loc să stocheze cookie-uri pentru că un utilizator nu a consimțit, etichetele Google primesc un semnal și trimit (teoretic) ping-uri anonime către Google, care sunt folosite pentru estimarea a conversiilor.

Google Consent Mode v2 a fost lansat în noiembrie 2023 și este o actualizare a primei versiuni care a fost în „beta” începând cu 2020.

Care este diferența între Google Consent Mode v1 și v2?

Cele două versiuni ale Google Consent Mode sunt foarte similare, dar v2 are o adăugare de 2 parametrii care ajută Google să rămână conform cu noile reglementări DMA. Acești parametri suplimentari sunt „ad_user_data” și „ad_personalization”, care sunt legați de parametrul deja existent „ad_storage”.

Diferența principală pentru marketeri este că modulul original de consimțământ era o opțiune pentru advertiseri, dar versiunea 2 este o cerință pentru a continua să folosiți eficient Google Ads și alte produse.

De asemenea, introduce două metode în care poate fi implementat Modulul de consimțământ v2: de bază și avansată.

Care este diferența dintre implementarea de bază și implementarea avansată a Modulului de consimțământ v2?

Implementarea de bază sună contraintuitivă pentru că există mai mult de lucru de făcut decât cu implementarea avansată. Pe scurt, implementarea de bază este versiunea restricționată, iar implementarea avansată vă oferă date suplimentare (estimate) din algoritmul de modelare al Google.

Implementarea avansată funcționează în același mod ca și Modulul de consimțământ original v1, unde pings anonime sunt încă trimise la Google, ceea ce vă oferă și acces la funcționalitățile avansate de modelare a Google pentru conversii, remarketing și aspecte similare.

Pentru a implementa Modulul de consimțământ de bază v2 prin intermediul Google Tag Manager, trebuie să configurați verificări de consimțământ suplimentare peste verificările de consimțământ încorporate deja active pentru etichetele Google în Google Tag Manager. Acest lucru asigură blocarea completă a etichetelor și împiedică Google să primească pings fără cookie-uri sau orice altă dată de la acel utilizator.

Acest articol Google are un tabel excelent care explică beneficiile și compromisurile între cele două tipuri de implementare, pe care o puteți vedea și mai jos.

Cum funcționează modelarea pentru conversiile necuvenite în Google Ads?

Google Ads se bazează în mod semnificativ pe cookie-uri pentru a urmări conversiile și pentru a le atribui unor click-uri publicitare specifice. Pentru a ajuta la contabilizarea conversiilor utilizatorilor care nu au furnizat consimțământ, Google are o metodă alternativă, numită „modelare a conversiilor”.

Notă: Modelarea conversiilor a fost deja în vigoare pentru cei care aveau implementat Google Consent Mode v1.

Modelarea este activată doar în implementarea avansată a Modului de Consimțământ v2. Dacă un utilizator refuză consimțământul pentru cookie-uri, etichetele precum Linker-ul de Conversie și Conversiile Google Ads sunt în mod obișnuit blocate de la executare. Cu toate acestea, cu implementarea avansată, Google primește în continuare date de utilizator folosind “ping-uri fără cookie-uri” și le utilizează în algoritmul lor pentru a prezice (estima) conversiile neconsimțite în contul dvs. Google Ads.

În teorie, acest lucru ajută la umplerea cel puțin a unei părți a golurilor în conversii, ceea ce înseamnă că există o creștere generală a conversiilor atunci când se utilizează implementarea avansată. Cea mai bună modalitate de a vedea acest lucru este cu această reprezentare vizuală a conversiilor modelate:

Screenshot-ul setărilor de administrare GA4 care arată funcționalitatea ‘Modificare Eveniment’

Cu toate acestea, acest lucru nu este întotdeauna o opțiune acceptabilă pentru afaceri deoarece nu este clar exact ce date sunt capturate în “ping-urile fără cookie-uri” și dacă este încă posibil să se identifice utilizatorii cu aceste date. Prin urmare, vă recomandăm să implicați echipa legală pentru a defini nivelurile de toleranță pentru implementarea de bază versus implementarea avansată.

Puteți afla mai multe în articolul Google despre modelarea modului de consimțământ pentru a vă ajuta să ghidați afacerea în această decizie.

Ce se întâmplă dacă folosești Google Ads și nu implementezi Google Consent Mode v2 până în martie 2024?

Fără Consent Mode v2, Google nu poate primi parametrii suplimentari necesari pentru a asigura conformitatea. Deci, pentru advertiseri, Google Consent Mode v2 este o cerință, nu o sugestie.

Nu este clar ce acțiuni exacte va întreprinde Google începând din martie. Cu toate acestea, în politica actualizată de consimțământ a utilizatorilor din UE, Google afirmă destul de clar că ei “pot limita sau suspenda utilizarea produsului Google și/sau pot rezilia acordul” dacă nu setați Consent Mode v2.

Este afectat Google Analytics 4 (GA4) de Google Consent Mode v2?

Da, Google Analytics este afectat în cazul în care contul dvs de Google Ads este conectat în secțiunea “Link-uri” a Administrației GA4 și exportați audiențe de remarketing sau conversii către Google Ads direct.

Cu toate acestea, dacă nu rulați Google Ads și utilizați doar Google Analytics 4 pentru analiza comportamentului pe site-ul web, nu există o urgență pentru implementarea Google Consent Mode v2 (încă).

Rețineți că ar trebui să aveți totuși un banner de consimțământ pentru cookie-uri în loc dacă aveți datele vizitatorilor din UE capturate pe site-ul dvs.

Care sunt următorii pași dacă nu am implementat Google Consent Mode v2?

Unele Platforme de Management al Consimțământului (CMPs), cum ar fi Cookiebot, au actualizat recent scripturile lor pentru a activa Google Consent Mode v2 pentru toți utilizatorii în mod implicit. Deci, dacă folosiți Cookiebot, de exemplu, și aveți Google Consent Mode v1, scripturile dvs. sunt actualizate automat la noua versiune și nu trebuie să faceți nimic altceva!

Dacă aflați că Google Consent Mode v2 nu este implementat pe site-ul dvs. după folosirea Checker-ului, implementarea depinde de CMP-ul pe care-l utilizați. Unele fac această tranziție automat, dar pentru altele, este posibil să fie necesar să activați setări suplimentare pentru a activa Google Consent Mode.

În plus, nu toate CMP-urile sunt compatibile cu Google Consent Mode v2, iar Google are o listă de parteneri certificați pe care îi recomandă să fie utilizați.

Dacă nu aveți încă un banner de cookie-uri sau un CMP, și aveți utilizatori din UE care vizitează site-ul dvs, trebuie să vă asigurați că configurați un banner de consimțământ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Agenție de marketing specializată în generarea de noi clienți.

Despre Pixer