Cum abordam crearea unei noi campanii de Google Ads pentru cautari

Cum abordam crearea unei noi campanii de Google Ads pentru cautari

Dupa cum probabil stiti deja, Google Ads are mai multe tipuri de campanii, dintre care amintim: campaniile in reteaua de cautari, campaniile de display, campaniile de cumparaturi, campaniile video si mai nou campaniile inteligente.

In cadrul agentiei noastre alegem sa le implementam pe toate sau doar o parte din ele in functie de obiectivele stabilite cu clientii nostri.

Mai jos va prezentam un exemplu pentru reteaua de cautare.

Clientul a dorit promovarea unui anumit produs si si-a dorit ca anunturile sale sa fie afisate cat mai des in partea de sus a paginii de cautari Google (in zona dedicata anunturilor sponsorizate).

Am ales sa extragem din titlul si descrierea produsului mai multe cuvinte cheie, am creat sinonime si am utilizat si planificatorul de cuvinte cheie Google. Am creat mai multe variatii de cuvinte generale, fraza sau exacte pentru a putea descoperi ce tipuri de cautari folosesc potentialii clienti interesati de acest produs.

De asemenea, am creat 3 anunturi cu texte diferite, pentru a vedea care din ele are o rata de click  mai mare. De obicei este recomandat sa lasam algoritmul Google sa decida pe care sa il afiseze mai des, dar avem posibilitatea sa solicitam si o rotatie egala la inceput.

Stategia de licitare la inceput a fost Maximizarea numarului de click-uri cu o limita a sumei CPC maxime. Astfel i-am indicat algoritmului Google ca ne dorim cat mai mult trafic, dar in limita unui buget prestabilit pentru fiecare click. Acest lucru ne-a ajutat sa procesam mai repede un numar mai mare de cuvinte cheie.

In timp, optimizarile s-au facut prin adaugarea de cuvinte cheie noi (generale modificate, fraza si exacte) si prin adaugarea de cuvinte cheie negative, extrase din rapoartele campaniei.

Monitorizarea s-a facut zilnic in prima etapa pentru ca bugetul nu a fost foarte generos pana la descoperirea cuvintelor cheie relevante care aduc cele mai bune conversii.

Daca la inceput am avut in jur de 10 cuvinte cheie adaugate in campanie, in 90 de zile s-a ajuns la un numar de 50, iar intr-un an la peste 200. Nu toate aceste cuvinte cheie genereaza cheltuieli zilnice, unele fiind foarte specifice dar care au adus vanzari de valori considerabile. Este recomandat sa tinem in campanie chiar si cuvinte care au un volum de cautare mai mic pentru ca nu stii niciodata cand un alt utilizator poate decide sa il foloseasca, mai ales daca e specific domeniului din care face parte acel produs. Nu iti permiti sa pierzi un astfel de click valoros.

Scalarea campaniei s-a facut ulterior prin marirea bugetului zilnic si a testarii diferitelor tipuri de licitare pana la alegerea modelului cel mai potrivit, in functie de rezultatele aduse de fiecare. O strategie care merge bine la o campanie nu este obligatoriu sa mearga la fel de bine si la alta.

O campanie poate ajunge matura intr-o perioada de 6-12 luni, in functie de complexitatea domeniului, de concurenta si a volumul de cautare. Ajunsa la apogeu, o astfel de campanie poate genera vanzari constante cu un nivel redus de modificari, asigurandu-se monitorizarea si asigurarea functionarii corecte.

Acest lucru nu inseamna ca treaba noastra se termina aici, ci ne da ocazia sa acordam mai multa atentie celorlalte campanii mai noi, pentru care suntem la inceput cu procesul de optimizare.

Numarul de campanii al unui cont de publicitate devine irelavant atunci cand scalezi deoarece poti ajunge sa sustii complet cheltuielile din profitul incasat. Nu mai este nevoie sa investesti sume din alte surse de venit.

Odata gasita reteta succesului pentru fiecare campanie, aceasta devine o sursa de venit pasiv.

In ultimele 90 de zile, campanie noastra a avut urmatoarele rezultate:

Studiu de caz realizat de catre Razvan Ghiorghiu

Leave a Reply

Your email address will not be published.